Известие

Collapse
No announcement yet.

Електронен блок

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Електронен блок

    Уважаеми колеги,някои ремонтирал ли е електрониката на вентилатора на парното.Една малка кутиика , стои до самия електро мотор.

  • #2
    Re: Електронен блок

    Незнам дали се бъркам ,но според мен това което описваш (ако е с две клеми само) е резистора за първа скорост на вентилатора!!!Поне аз така мисля
    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

    Comment


    • #3
      Не,нее с две клеми.Колата е с климатроник и на тази платка има много чаркове.Вероятно с копчетата за управление на оборотите на вентилатора зе командва тази платка а от там има жица към вентилатора

      Comment


      • #4


        А може би колегата има климатроник и пита за управлението на неговия вентилатор.
        Ако е така отговора е ДА но зависи какво не му е наред. Затова най-добре да сподели какъв е проблема ча се нуждае от ремонт
        Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
        Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
        Peugeot 508 RXH 02.2013

        Comment


        • #5
          Аз вчера откачих всичко и се оказа че вентилатора се върти леко но неможе да се командва от бутончетата на дисплея там където са чертичките.На платката има 2 транзистора много чаркове интегрална схема.Транзисторите са залепени за охладител и се нагряват .На бутончетата вдигам чертичките но мотора се върти само с една скорост.

          Comment


          • #6
            Re:

            Лелеее аз си мислех ,че става въпрос за вентилатора отпред за големия радиатор!!!Какво съм чел и аз !!
            sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от ksv55
              Аз вчера откачих всичко и се оказа че вентилатора се върти леко но неможе да се командва от бутончетата на дисплея там където са чертичките.На платката има 2 транзистора много чаркове интегрална схема.Транзисторите са залепени за охладител и се нагряват .На бутончетата вдигам чертичките но мотора се върти само с една скорост.
              По-честия вариант е вентилатора да се върти с максимална скорост и да не спира докато не му откачиш кабела. Прегледай добре точно тези два транзистора. Най-вероятно единия е изгорял. Ако имаш късмет като го смениш нещата ще се оправят. Струват около 2 лева и ги има в магазините за електронни елементи. Като го сглобяваш ги намажи хубаво с топлопроводима паста за да залепнат за охладителя. Иначе ще изгорят за 5 - 10 мин максимум. Ако проблема е в самата платка с много търсене можеш да намериш такъв регулатор по моргите за 120 - 150 лева. Нов е към 400 лева с поръчка.
              Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
              Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
              Peugeot 508 RXH 02.2013

              Comment


              • #8
                Предлагат я за около 50 лева но при тази цена вероятно не са разбрали какво търся. Ще се разбере.Обаче нее добре

                Comment


                • #9


                  Пробвай първо да смениш транзисторите
                  Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                  Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                  Peugeot 508 RXH 02.2013

                  Comment


                  • #10
                    Така ще направя.Сутринта с една лупа ще ги прочета ище ги търся в магазините.

                    Comment


                    • #11


                      Маи ми е останал един у нас (защо ли ) и ако го намеря довечера ще ти напиша какъв е транзистора
                      номера е IRFZ44N
                      Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                      Peugeot 508 RXH 02.2013

                      Comment


                      • #12
                        Да транзистора е този.Вчера ги купих а тази сутрин мои колега ги смени но ефекта е нула.Купих и интегралната схема,ще я сменим и ако не стане ще търся. Благодаря за информацията.

                        Comment


                        • #13
                          Дали изобщо може дасе намери схема на платката?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Електронен блок

                            Първоначално публикувано от ksv55
                            Уважаеми колеги,някои ремонтирал ли е електрониката на вентилатора на парното.Една малка кутиика , стои до самия електро мотор.
                            Мда миналото лято Точно най-голямото реле в къутията на радиатора. Вътре има платка с SMD монтаж. Спасението е 8 W поялник от Конрад за 2-3 лв , лупа и презапояване на напуканите спойки. Те са около самото реле и транзистора командващ релето.
                            Пипкава работа - презпояваш де що се вижда съмнително , че иначе е играчка с поставяне , проба , пак сваляне.

                            Опс грешка не дочетох - но е добре да се знае , че има изненада и в кутийката с релета на радиатора.
                            Аlfa Romeo 155 Aspirato T.Spark 2.0 8 V S.S.
                            Вечна и памет .Отиде на скраб ."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark изфучаха по Виа Дел Коронари като изстребители по самолетна писта" (цит. Дан Браун -"Шестото клеймо" гл. 56)

                            Comment

                            Working...
                            X